Lamborghini Gallardo a Nürburgringen
A 911 GT2 köridejének közlésével lavinát indíthat el a Porsche. Napokkal azután, hogy a sajtó felkapta a GT2-es 7:32-es köridejéről szóló hírt, a Lamborghini is nyilvánosságra hozta a Gallardo Superleggera legutóbbi Nürburgringi tesztek adatait.
A GT2-es lélegzetelállító idejét ugyan nem sikerült megközelíteni, de a Gallardo így is 7 perc 46 másodperc alatt teljesítette a 20,8 kilométeres pályát, durván egy másodperccel gyorsabban, mint a Ferrari jóval drágább csúcsmodellje, az 599 GTB, és alig lassabban, mint a Pagani Zonda S (7:44). Tesztről lévén szó persze más adatokat is mértek: a Superleggera maximális sebessége 309,9 km/h volt, 100 km/h-ra 3,88 másodperc alatt gyorsult, a negyed mérföldes távot álló helyzetből indulva 11,9 másodperc alatt küzdötte le, 196,4 km/h-s sebességre gyorsulva, egy kilométeren pedig 21,45 másodperc és 249,9 km/h volt az eredménye. Mindezt persze nem egy hétköznapi kocasofőr érte el, hanem a Laborghini gyári tesztpilótája, a 2002-es Ferrari Challenge bajnoka, Luigi Mocca. Így nincs okunk kételkedni benne, hogy a Gallardóból az utolsó lóerőt is kifacsarták a teszt során.
A Nürburgring hosszú, északi részén minden valamire való autógyártó teszteli saját sportkocsijait, vagy akár csak kicsit is sportosnak szánt modelljeit de ezeknek a próbaköröknek az adatait eddig nemigen szellőztették. Most azonban úgy néz ki, a Porsche GT2-es sajtóanyaga elindított valamit: elképzelhető, hogy egy-két hónapon vagy éven belül mindenki a Nordschleifén elért köridők felemlegetésével próbál vevőket elhódítani a konkurenciától, hiszen a mindenkit verő Bugatti Veyron megjelenése óta a lóerők számával vagy a maximális sebességgel való dobálózás egyre kevésbé hatékony marketing-eszköz.