Újabb csata a szén-dioxid-háborúban
Súlyalapú szén-dioxid-határértékért lobbiznak a német autógyártók az EU döntéshozóinál, annak ellenére, hogy látszólag már eldőlt, minden autógyártónak teljesítenie kell a 130 g/km-es átlagértéket 2012-re.
Az EU javaslata elsősorban az európai átlagnál nagyobb méretű, teljesítményű és fogyasztású autókat készítő német luxusautó-gyártókat - így a BMW-t, a Mercedest és az Audin keresztül a VW csoportot érinti kellemetlenül, mivel ezeknek a cégeknek nincs sok esélyük megfelelni az előírásoknak. A városi kisautók nagy része már ma sem ereszt a levegőbe 130-140 g/km-nél több szén-dioxidot, viszont egy több száz lóerős luxusautóval 200 g/km alá menni is kiváló teljesítménynek számít. A német gyártók most az autó súlyával arányos határértékek bevezetéséért vetik latba minden befolyásukat, hiszen így sokkal alacsonyabb fejlesztési költségekkel is megúsznák, mint ha valóban a gyártónkénti átlagot venné figyelembe az öt év múlva életbe lépő szabályozás.
Az új javaslatról az Audi vezérigazgatója, Rupert Stadler beszélt, de az ötletet nyilvánvalóan a többi luxusautó-gyártó is támogatja.