Az amerikai IIHS oldalütközési tesztsorozatából kiderült, hogy a drága prémium-modellek sem kínálnak azonos biztonsági színvonalat.
A helyi biztosítók által létrehozott intézetben azt vizsgálták, hogy az Amerikában kapható közepes méretű luxusautók hogyan viselkednek oldalütközés esetén. A legjobb minősítést csak három típus kapta meg: a Volvo S80-as, az Európában Honda Legendként ismert Acura RL, és a Kia Opirus tengerentúli megfelelője, az Amanti. A teszt kellemetlen meglepetése három nagy név, a Cadillac STS, a Mercedes E-osztály és az 5-ös BMW szereplése volt. A két előbbi acceptable, azaz elfogadható minősítést kapott, ami ebben a kategóriában már nem mindenki számára elfogadható.
A BMW ötös sorozata árához és presztízséhez méltatlan módon a marginal osztályzatot kapta, ami a második legrosszabb a négy fokozatú minősítő rendszerben. Az eredmény persze nem meglepő: a BMW középső szedánja már az EuroNCAP tesztjén is csak második nekifutásra szerzett négy csillagos minősítést, pedig manapság egyre ritkább, hogy egy típus ne öt csillaggal végezzen az európai tesztsorozatokon.
Az IIHS teszteredményei komolyan árthatnak a BMW, de még a Mercedes és a Cadillac amerikai megítélésének is, hiszen a luxusmárkák modelljeitől vásárlóik elvárják, hogy maximális biztonságot nyújtsanak.
Az egyik prezstízsgyártó képviselője felhívta a figyelmet arra, hogy az új amerikai töréstesztek az oldalütközésnél 50 km/h-val becsapódó SUV-ot, azaz a személyautóknál magasabb terepjárót imitálnak. Az illetékes amerikai szervezet éppen azért dönött így, mert azt látta, hogy a legtöbb sérülés és haláleset az egyre gyakoribb terepjárók miatt keletkezik, amik magasabban hatolnak be a másik autó utasterébe. A mostani teszten jól teljesítő autók a magas építésű ütközőpartnerek ellen is védenek, a leminősítettek pedig nem. Lapos személyautókkal szemben ettől még lehet viszonylag hatékony a védelmük.