Frankfurtban a Ford svéd leányvállalata is bemutat egy csökkentett fogyasztású modellt, hasonlót a Volkswagen BlueMotion típusaihoz.
A recept leaglábbis ugyanaz: a szériagyártmányt módosítják úgy, hogy csökkenjen a légellenállása és a gördülési ellenállása, így kisebb teljesítményt igényel a haladás, ami végső soron a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkenéséhez vezet. A C30-as esetében igen feltűnőek az aerodinamikai módosítások: a hűtőmaszk rácsozatát a karosszéria színére fényezett lemezzel helyettesítették, a lökhárító oldalsó nyílásait két utólag felszerelt elemmel leszűkítették, az ötküllős alufelnik nyílásait pedig átlátszó műanyag borítja. Hátul egy apró diffúzort alakítottak ki a lökhárító alján, a hetykén felfelé meredő tetőspoilert pedig egy lefelé konyuló darabra cserélték. Az eleve takarékos 1,6 literes Ford-PSA turbódízel motor elektronikáját is spórolásra programozták, így a teljesítménye ugyan 103 lóerőre csökkent, viszont az átlagfogyasztás vegyes üzemben csupán 4,5 liter 100 kilométeren, ami kb. 4 deci megtakarítást jelent, a szén-dioxid-kibocsátás pedig 120 g/km alá esett vissza.
A Volkswagenhez hasonlóan a Volvo is igazolja a C30 Efficiency bemutatásával, hogy a gyártók minimális beavatkozásokkal is érezhetően javíthatnák autóik gazdaságosságát és tisztaságát, ha egy kicsit is érdekeltek volnának benne, hogy a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás a lehető legalacsonyabb legyen.