Fokozatmentes jövő

2001.02.13. 21:30

Japánban egyre népszerűbb a szíjas automataváltó. Tavaly a Subaru, a Honda, a Nissan, a Toyota, és a Mitsubishi is bemutatta fokozatmentes automataváltóval felszerelt modelljeit, és jövőre a Mazda is alkalmazza a megoldást. A siker óriási, a Honda a japán Civicek 70 %-át ilyen váltóval értékesítette. A CVT őse a '60-as években jelent meg a hollnad DAF kisautóiban, ám nem lett túl népszerű. A '80-as évek végén aztán újból felbukkant, részben a robogók révén, ahol ma már egyeduralkodónak számít, részben néhány kisautóban. Úgy látszik, a rendszer hátrányait - drága alkatrészek, a fémszíjak viszonylag kis élettartama - mára sikerült szinte teljesen megszüntetni, ráadásul az átvihető teljesítményt is sikerült megnövelni, azaz már erősebb autókba is beszerelhető. A CVT nagy előnye, hogy nem csak a kuplungot teszi feleslegessé, de a fogyasztást, és a végsebességet sem emeli jelentősen, mint a hagyományos hidrodinamikus automaták. A japán sikerek után már csak idő kérdése, hogy mikor kezdi meg a CVT európai hódítását...

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.