A japán autógyártó tisztább erőforrásokat szán Európába. A Forddal közösen kifejlesztésre kerülő motorok már a 2005-ben életbe lépő Euro 4 környezetvédelmi szabvány szerint készülnek. A tervekben három benzines motorcsalád szerepel 1,3 és 2,3 literes hengerűrtartalom között. Az új generációs wankelmotorokat is felkészítik a szigorodó normák teljesítésére, így a 2002-ben piacra lépő wankel-sportkocsi előtt is szabad az út. A dízelmotor-ellátást is új alapokra helyezik, a Fordon keresztül beszerzett Peugeot dízelek kerülnek majd a következő generációs Mazdákba. Az első Euro 4-es típus a jelenlegi 626-os váltótípusa lesz.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)