A Volkswagen BlueMotion típusainak mintájára az európai Ford is elkészíti saját takarékos típuspalettáját. Az első Econetic jelzésű Ford modell a Focus egy változata lesz, 1,6 literes PSA-Ford dízelmotorral.
A Focus Econetic állítólag beéri 4,3 liter gázolajjal 100 km-en, szemben az azonos motorral felszerelt köznapi változat 5,7 literes átlagfogyasztásával, és 115 g/km-nyi széndioxidot juttat a levegőbe. A javulást részben néhány apró formai trükkel érik el, amelyek következtében a légellenállási együttható 0,31-re csökken, de a kis ellenállású gumiabroncsok és a fogyasztásra optimalizált motorelektronika is jelentős szerepet játszik a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérséklésében. A típust állítólag már a Frankfurti Autószalonon láthatjuk, de a gyártás várhatóan csak a jövő év elején kezdődik.
A Ford és a Volkswagen mellett a Renault és a Volvo is hasonló, csökkentett fogyasztású modellek kifejlesztésén dolgozik, és valószínű, hogy egy-két éven belül az összes nagyobb márka jelentkezik hasonló modellekkel, hiszen egy ilyen autó kialakítása a gyártók fejlesztési költségeihez mérten fillérekbe kerül.