Újabban minden magára valamit is adó autógyártónál a hálózatról tölthető hibridek előnyeiről beszélnek, a Volvo tervezői azonban építettek is egy ilyen prototípust, és a Frankfurti Autószalonon meg is mutatják a közönségnek.
A ReCharge a C30-ason alapul, bár a hajtásláncon kívül a karosszérián is módosítottak, hogy a légellenállás csökkentése is hozzájáruljon az autó hatékonyabb működéséhez. Új első lökhárítót terveztek a típushoz, amelyen a hűtőrács helyére egy műanyag lap került: a motor hűtését két nagy, alsó légbeömlővel oldották meg. A hatküllős felnikbe is beépítettek egy-egy légterelő lemezt, és az autó alját is simábbá tették, akárcsak a C30 Efficiency típuson.
A lényeg azonban a burkolat mögött rejtőzik: a kerékagyakba négy villanymotort építettek, az energiatárolás problémáját pedig egy nagy kapacitású Li-polimer akkumulátorral oldották meg. Az autó orrán kialakított töltőcsatlakozó révén az akkumulátor külső forrásból is tölthető, így akár 100
kilométer is megtehető az autóval két töltés között anélkül, hogy egyetlen csepp szénhidrogént is elfogyasztana. Ha ennél hosszabbra sikerül a túra, akkor a hajtáshoz szükséges energiát egy 100 lóerős belsőégésű motorral pótolja a rendszer: ez akkor indul be, ha az akkumulátorok 30%-os töltöttség alá merülnek. A Volvo szerint a ReCharge fogyasztása így a két töltés közt megtett út hosszától függően 0 és 5,5 liter közt alakul 100 kilométeren, nem számolva persze az otthoni elektromos hálózatból felvett energiát.
A svéd gyártó szakemberei szerint az ő rendszerük lehet a hibrid hajtás jövője: ezzel a megoldással a tiszta elektromos hajtás válik az elsődlegessé, a belső égésű motor pedig nem vesz részt közvetlenül az autó mozgatásában, így mindig a legkedvezőbb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást eredményező fordulatszámon üzemeltethető. A ReCharge persze még igen messze van a sorozatgyártástól: egyelőre drága és bonyolult, de egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy néhány éven belül szériaérett típus válik belőle.