Az amerikai autók biztonságát ellenőrző szervezet, az NHTSA megegyezett a kínai kormánnyal, hogy segít kidolgozni a távol-keleti ország új típusminősítő rendszerét. A cél az, hogy az újabb kínai személyautók passzív biztonsága is megközelítse a többi piacra jellemző szintet.
A kínai vezetés figyelme azután terelődött a témára, hogy több kínai autógyártó egymástól függetlül csúfosan megbukott a törésteszteken. Így járt például a Landwind terepjáró, és a Brillance BS6-os is a német ADAC teszteken, és mindkét típus piacképtelenné vált az eredmények nyilvánossá tétele után. Ez pedig veszélyezteti a kínai vezetés nagyszabású exportterveit: a legnagyobb piacokra, így az Egyesült Államokba és Nyugat-Európába ugyanis csak úgy tehetik be a lábukat a kínai autógyártók, ha biztonság szempontból legalább átlagos modelleket tudnak készíteni. Ezért döntött az állami vezetés – amely mellesleg a helyi autóipar nagy része felett a tulajdonosi jogokat is gyakorolja – az új szabványok kidolgozása mellett.
A megállapodás szerint az NHTSA és a kínai szakemberek közösen dolgozzák ki a mérési módszereket és azokat az eljárásokat, amelyekkel a szabványok betartására szoríthatják a gyártókat.