Az EuroNCAP négy újabb típus passzív biztonságáról közölt eredményeket.
A Ford Mondeo és a VW Tiguan kiválóan szerepelt a törésteszteken, mind a két modell öt csillagot kapott a felnőttek, és négyet a gyermekek védettségére. A Hyundai i30 és a VW Caddy is azonos minősítéssel végzett, igaz, mindkét értékelésben egy-egy csillaggal kevesebbet kaptak, mint a jobbik páros. Négy csillaggal értékelték a bennük ülő felnőttek, és hárommal a gyermekek passzív biztonságát. A gyalogosgázolást szimuláló próbákon egységes képet mutatott az egész mezőny. Mind a négy típus kettőt szerzett az összesen kiadható négy csillagból, ami mostanság átlagos eredménynek számít.
Az eredmények jó része nem meglepő. A Mondeo és a Tiguan vadonatúj konstrukció, és egyik sem olcsó modell, így mondhatni elvárás a hibátlan törésteszt-eredmény, a Caddy viszont régebbi modell, épp ezért nem tűnik furcsának gyengébb szereplése. A Hyundai i30-as szereplése viszont váratlanul alakult: a típus rendre egy csillaggal keveset kapott, mint a vele szerkezetileg azonos Kia Cee'd. A két autó külső lemezeinek egy része persze eltérő formájú, elvben azonban gyűrődési zónáik megegyeznek, ugyanaz a hajtásláncuk, és nagyjából ugyanannyiba is kerülnek, az EuroNCAP szerint mégis eggyel több csillagot érdemel a Kia. A magyarázat a pontszámokban található. A két autó eredményei közt csupán egyetlen pont az eltérés, az i30-ast a frontális ütközési teszten ennyivel értékelték gyengébbnek, de épp ez az egy pont kellett volna az ötcsillagos eredményhez.