Egyelőre csak a legdrágább típusokhoz, az S és a CL osztályhoz lehet megrendelni az új biztonsági eszközt, amelyet Blind Spot Assist, azaz holttérasszisztens néven dob piacra a stuttgarti gyártó.
A rendszer lényegében hat radarérzékelőből, egy elektronikus feldolgozóegységből és a külső visszapillantó tükrökbe épített figyelmeztető lámpákból áll. Ha a radar az autó mellett, a tükrök holtterének megfelelő területen bármiféle akadályt érzékel, akkor a megfelelő oldalon kigyullad a tükrökbe épített figyelmeztető lámpa. Ha a jelzés ellenére a jármű vezetője abba az irányba kiteszi az irányjelzőt, akkor a figyelmeztetés villogni kezd, sőt, a rendszer hangjelzéssel is megpróbálja felhívni a sofőr figyelmét a küszöbön álló veszélyhelyzetre.
Annak ellenére, hogy a kezdő vezetőknek a mai napig oktatják, gyakori baleseti ok, hogy sávváltásnál a sofőr csak a tükrökre hagyatkozik, és nem tekint ki a holttérbe. Így csak a manőver megkezdése után derül ki a számára, hogy ahová be akart sorolni, ott egy másik jármű haladt. Ez legfőképpen nagy sebességnél, több sávos úton, azaz elsősorban autópályán okozhat akár tömeges baleseteket.
Az autógyártók csak most kezdtek odafigyelni erre a problémára, eddig csak a Volvo és az Audi kínált holttérfigyelő rendszert egyes modelljeihez. Úgy néz ki, lassanként ez a megoldás is elkezd terjedni a prémium kategóriában, és egy-két éven belül talán már ugyanúgy a luxusautók kötelező felszerelései közé tartozik majd, mint az oldallégzsák, vagy éppen az ESP.