Az olasz tervezőstúdió a túlélésért harcol, így szinte bármire hajlandó, amivel lekötheti szabad autógyártó kapacitását.
Most állítólag a Zheijang Gonow nevű kínai autógyártóval tárgyalnak évi mintegy 7000 Isuzu-alapú terepjáró és pick-up helyi összeszereléséről az európai piac számára. Ez persze kevés volna a Bertone állapotának stabilizálására, hiszen a cég autóösszeszerelő üzemének kapacitása épp tízszer ekkora. Még ahhoz is évi 30 ezer autót kellene készíteniük, hogy nullszaldóval működjön a cég, de a kínai partner legalább valami kevéske bevételhez juttatná a céget, így talán meg lehetne győzni a hitelezőket, hogy adjanak még némi időt.
A Bertone korábban nagyszériás modellek kabrió változatainak gyártásával kötötte le kapacitását, de két hagyományos partnere, a Fiat és az Opel is hátat fordított a cégnek. Az Opel másutt készítteti az összecsukható keménytetős Astra TwinTopot, a Fiat kínálatából pedig már az ezredforduló előtt eltűntek a kabrió modellek. Ráadásul a nem csak a gyártórészleg van bajban: formatervező stúdióként sem vették igénybe a cég szolgáltatásait évek óta, így ma már valóban a puszta fennmaradásért küzd a patinás olasz autóipari cég.