A GM is dupla kuplungos váltón dolgozik
A Volkswagen DSG váltóját egyre több cég másolja: az első hasonló felépítésű automaták egy éven belül kaphatóak lesznek, például a BMW és a Mitsubishi típusaiban. A General Motors azonban némi lemaradásban van ezen a téren: úgy néz ki, az első dupla kuplungos váltójuk csak 2010 után lesz kész.
A cégtől kiszivárgott információk szerint a fejlesztés alatt álló szerkezet a legjobb helyre érkezik: a Corvette következő, 2012-re várható generációjába építik be először. A sportkocsihoz az amerikaiak mindeddig képtelenek igazán jó kézi váltót készíteni, a dupla kuplungos mechanikus automata azonban megoldhatja ezt a problémát. A dupla kuplungos szerkezet ugyanis épp olyan rángatásmentesen és gyorsan működik, mint a kézi kapcsolású váltók, a hatásfoka sem rosszabb, mint a hagyományos automatáké, de a kapcsolószerkezet precíz kivitelezésével nem kell foglalkozniuk a mérnököknek, hiszen a váltások gombnyomásra mennek végbe.
Később valószínűleg más hátsókerék-hajtású GM modellekbe – így a Cadillac luxusautóiba – is bekerül a szerkezet, igaz, addigra aligha számít majd újdonságnak: úgy tűnik, az évtized végére a DSG-klónok megszokott tartozékai lesznek a drágább személyautóknak.