A Volkswagen terepjáró sportváltozatát korábban csupán egy fotóról ismerhettük , most azonban kiderült róla néhány lényeges adat is.
Korábban arra voltunk leginkább kíváncsiak, hogy a Volkswagen mire jutott az ötliteres V10-es dízelmotor tuningolásával. Teljesítmény dolgában nem valami látványos az eredmény: az eredeti 313 lóerő helyett 350-et sikerült kihozni a tízhengeresből. Nem mintha nem volna benne sokkal több tartalék – biztosan kicsiholhattak volna a motorból akár 100 lóerő többletteljesítményt is – de a 2000-es fordulatszámon jelentkező 850 Nm alighanem így is közel áll a hatsebességes Tiptronic automata tűráshatárához. Ráadásul ekkora teljesítmény is bőségesen elegendő, hogy a terhelten akár három tonnás, magas építésű autó irracionálisan gyors legyen: a végsebessége 235 km/h-ra nőtt, és 6,7 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet.
Egy ilyen gyors terepjárónál a 21 hüvelykes felnik, a 295 mm széles gumik, és a 20 mm-rel leültetett, aktív kanyarstabilizálású légrugós futómű már a túlélőfelszerelés része, és nem csupán felesleges látványelem, annál is inkább, mert a bő 88 ezer eurós árat alighanem csak azok fogják kifizetni, akik tényleg ki akarják használni az R50-es képességeit. Aki mégis hétköznapi, takarékos stílusban vezeti a VW legsportosabb szabadidőautóját, annak kellemes meglepetésben lehet része a benzinkútnál: országúton 9,6, vegyes ciklusban 12,6 liter gázolajjal is megtehet 100 kilométert.
Bár a Touareg R50 bemutatóját Ausztráliában tartotta a Volkswagen, a típus először mégis Németországban lesz kapható, méghozzá nem is sokára: a forgalmazást még az idén novemberben megkezdik.