A BorgWarner is dupla kuplungos váltót fejleszt
Az autógyártók egymás után jelentik be vadonatúj két kuplungtárcsás automata váltóikat, és úgy néz ki, lassan a nagy, független beszállítók is meglátják az üzletet az új műszaki megoldásban. Az egyik legismertebb sebességváltó-gyártó, az amerikai BorgWarner most jelentette be, hogy dolgozik saját megoldásán, amelyet bármely partnerük megvásárolhat majd.
Dupla kuplungos váltót jelenleg még csak a Volkswagen-csoport típusaihoz kínálnak, és a német gyáróriás már korábban egyértelművé tette, hogy senkinek nem adja el a megoldást, de az ötletet már más cégek is felhasználták. Egyebek közt a BMW és a Mitsubishi is kifejlesztette már saját, azonos működési elvű sebességváltóját, és számos más autógyártó is dolgozik már saját DSG-klónján. A dupla kuplungos váltó működési elve viszonylag egyszerű. Egy mechanikus sebességváltót építenek össze a speciális kuplungszerkezettel, amely két, ellenfázisban működő, egy tengelyű, de eltérő átmérőjű kuplungtárcsapárt tartalmaz. Váltáskor ezek közül az egyik kiold, de az áttételváltást követően szinte azonnal összezár a másik. Ezzel az eljárással a váltás gyors, de ugyanakkor rángatásmentes lehet, így a kézi váltók és a hagyományos, hidrodinamikus automaták előnyeit egyszerre nyújtja, a hátrányaik nélkül.
A BorgWarner ennek ellenére azt várja, hogy a megoldás egyelőre csak a drágább modellekben terjed majd el, mivel négy- vagy ötsebességes hagyományos automata, illetve kézi váltókat gyártani egyelőre sokkal kevesebb pénzbe kerül, így a közelebbi jövőben még bizonyosan ilyeneket szerelnek az olcsó tömegmodellekbe.