A japán egyterűn csupa apró változtatást végeznek, de a legtöbb a hasznunkra válik majd.
A Mazda épp' csak annyit változtatott az ötös megjelenésén, amennyit feltétlen szükséges volt, hogy meg lehessen különböztetni az előző évjáratoktól. Átszabták egy picit a hűtőrácsot, és nagyobbak lettek az első lökhárító légbeömlői is, bár ettől a kocsi karaktere gyakorlatilag semmit nem változott. A gyári sajtóközlemény is inkább a műszaki fejlesztéseket emeli ki. Ilyenek a motoros, távirányítású tolóajtók, az átdolgozott kétliteres benzinmotor, amely a megváltoztatott szelepvezérlésnek köszönhetően valamivel jobban húz alacsony fordulatszámon.
A sebességváltó-választék is megújult: a hatsebességes kézi váltót, amely eddig csak a dízelmotoros változathoz járt, az alapfelszereltség részévé tették, a régi, négysebességes automatát pedig egy új, ötsebességes szerkezetre cserélték. Belül a megújult középkonzol szúrhat szemet, amelyen helyet csináltak a fedélzeti elektronika érintőképernyős vezérlésének. A hét hüvelykes képátlójú kijelzőn a DVD-alapú navigáció instrukciói mellett a tolatókamera képe is megjelenhet.
A felújított Mazda5-ös bemutatóját a Bolognai Motor Show-n tartják, 2007 december 5-én.