Vége a benzinfalók korának Amerikában?
Igazából még nincs, bár a Fehér Házban új átlagfogyasztás-korlátozó törvényt készítenek elő, 32 éve az elsőt.
Az új szabályozás, amelyet a szenátusnak még el kell fogadnia, 35 mérföld/gallonra, azaz 100 kilométerenként 6,7 literre korlátozná az autógyártók új modelljeinek átlagfogyasztását. A CAFE néven ismert fogyasztáskorlátozást még 1975-ben vezették be, és a jelenlegi szabályozás személyautók számára 27,5 mérföld/gallonos (8,5 l/100 km), a könnyű teherautónak számító 3,6 tonna alatti SUV-ok és pick-upok számára 20,7 mérföld/gallonos (11,4 l/100 km) flotta-fogyasztást ír elő.
A szigorítással persze nem akarják nehéz helyzetbe hozni az autógyártókat, így az átlagfogyasztás csökkentésének kényszerét 2011-től fokozatosan írják elő, és a 6,7 l/100 km-es átlagot csak 2020-ra lesz kötelező elérni. A központi szabályozásnál persze sokkal hatásosabban mérsékli a benzinfogyasztást az üzemanyagok jelentős áremelkedése, amely már az elmúlt bő másfél-két évben a benzinfaló SUV-ok iránti kereslet drasztikus csökkenéséhez vezetett.
Az amerikai kormány szerint a törvény hatására napi egymillió hordóval csökkenthető az Egyesült Államok olajfogyasztása, amelyből a személyautóknak jelenleg napi nyolcmillió hordót tulajdonítanak.