Egyedül fejleszti Mercedes az új A osztályt
Úgy néz ki, hiába tárgyalt a Daimler AG. a Fiattal és a BMW-vel is, egyik céggel sem sikerült megállapodniuk a közös típusfejlesztés beindításáról.
A Mercedes az A és B osztály utódainak kifejlesztéséhez keresett partnert, hogy megoszthassa a kompakt modellek padlólemezének és motorjainak fejlesztési költségeit. A stuttgarti székhelyű gyártó vezérigazgatója, Dieter Zetsche szerint azonban túl nagy gátat jelentett volna egy ilyen együttműködés a Mercedes önálló kisautó-stratégiájának kialakításában. A legújabb pletykák szerint a Mercedes most más költségcsökkentési lehetőségeket keres. Felmerült például egy új, közép-európai üzem felépítésének lehetősége, ahol az olcsóbb munkaerőnek köszönhetően jelentős összeget spórolhatnának az elsőkerék-hajtású Mercedesek előállításán.
Egyes források szerint a kis Mercedesek felépítését is megváltoztatják, abban a reményben, hogy így sikeresebben szerepelhetnek velük az európai piacon. Az új A osztály állítólag csak háromajtósként készül majd, és már nem lesz olyan egybeszabott, mint az első két generáció, jobban emlékeztet majd az 1-es BMW-re. A B osztály utódja viszont hosszabb és tágasabb lehet, nagyjából akkora, mint a jelenlegi kompakt egyterűek, például az Opel Zafira vagy a Renault Scenic. Egyesek azt is elképzelhetőnek tartják, hogy egy harmadik modell is épülhet az új fronthajtású Mercedes platformra, méghozzá egy VW Tiguan méretű szabadidő-autó, amelyet akár az észak-amerikai piacon is bevethetnének.
A többi német prémium márkával ellentétben a Mercedes eddig nem járt sikerrel a C osztálynál kisebb modelljeivel. A C Sportscoupé iránt épp úgy kevesen érdeklődnek, mint az A és a B osztály iránt, de a Smart ForFour kisautó gyártása is csúnya kudarccal végződött. Ugyanakkor az Audi az A3-assal, a BMW pedig a Minivel és az 1-es sorozattal tarol, sőt, úgy néz ki, a Volvo C30-ast is jól fogadta a közönség. Így elvben a Mercedes is szerepelhetne sokkal jobban, ha megfelelő típusokat mutatna be.