A japánok Detroitban megmutatták a Lancer második, visszafogottabb sportváltozatát, amelyet egyértelműen az Észak-Amerikai piacra szánnak.
A Mitsubishi korábban sportos kiegészítőkkel feldíszített, szívómotoros, fronthajtású Lancereket árult Ralliart Edition néven, de az új generáció más recept alapján készült. Lényegében egy visszafogott Lancer Evolution X-ről van sz. A motorja ugyanaz a kétliteres négyhengeres, mint a nagy testvéré, csakhogy a teljesítményét 240 lóerőre mérsékelték, és legnagyobb forgatónyomatéka is 343 Nm-re csökkent. A Ralliart is megkapja emellett a TwinClutch SST elnevezésű, dupla kuplungos váltót, és az aktív központi differenciálművet, így az autó valószínűleg épp eleget nyújt majd azoknak, akik csak közúton használnák a Lancer Evolutiont is, és nem versenyezni akarnak vele.
A Lancer Evo X persze Észak-Amerikában is elérhető lesz, de a Ralliart változat sokkal kedvezőbb áron kerül forgalomba - állítólag 25 ezer dollár alatt - így sokkal többen juthatnak majd hozzá, mint a csúcsmodellhez. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a Lancer Ralliart Európában is elérhető lesz-e, vagy itt esetleg egy harmadik változattal jelentkezik a Mitsubishi.