A Fiat Powertrain Technologies tegnap jelentette be, hogy új váltócsaládon dolgozik, amelynek már egy dupla kuplungos automata is a része lesz.
A C635 jelzésű, hatsebességes szerkezet kézi kapcsolású változatát 2009 júniusában kezdik gyártani, a dupla kuplungos automata szeptemberben kerül piacra, egy másik, robotizált kézi kapcsolású változat pedig 2010-től kerülhet a Fiat autóiba. A dupla kuplungos kivitel, amely a DDC (Dual Dry Clutch) nevet kapta, a VW második generációs DSG-jéhez hasonlóan szárazon futó kuplungtárcsákkal működik. Az előzetes specifikáció szerint 35 kgm, azaz 343 Nm lesz a váltóval átvihető nyomaték névleges maximuma.
A Volkswagen vezetése korábban kijelentette, hogy a DSG technológiát nem adja el másnak, de a kezdeti helyzeti előny láthatóan nem tart sokáig. Egyre több gyártó készít saját dupla kuplungos automata váltót. A BMW, a Mitsubishi és a Volvo például még az idén piacra dobja saját, azonos elven működő váltóját, és aligha kétséges, hogy a közeli jövőben a többi konkurens nagyvállalat is követi a példájukat.