A japán gyártó feladja az értelmetlen küzdelmet az amerikai szabadidőautó-piacon, és a jövőben már csak a teherautó-eladásokra koncentrál. A drámaian hangzó bejelentés hátterében prózai okok húzódnak meg. Az Isuzu kéttagú modellpalettája gyakorlatilag eladhatatlanná vált Észak-Amerikában, így nem ölnek több pénzt a továbbfejlesztésébe.
Az Isuzu már az 1990-es évek elején abbahagyta a személyautók fejlesztését, az ezredforduló után pedig a terepjárók nemzetközi piacáról is kihátráltak. Utolsó saját fejlesztésű modelljük, az Axiom csúfos kudarcnak bizonyult, így azóta két, General Motors alvázakra épülő modellel, a Chevrolet Trailblazeren alapuló Ascenderrel és a Chevrolet Colorado pick-up testvérmodelljével, az i sorozattal próbálták fenntartani az észak-amerikai jelenlétet. A fejlesztés hiánya és a szűk választék azonban oda vezetett, hogy 2007-ben alig több, mint 7000 autót adott el a 200 amerikai Isuzu kereskedő. Ráadásul épp aktuális volna a modellváltás, mivel a General Motors lassan beszünteti azoknak a régi alkatrészeknek a gyártását, amelyekre a két Isuzu épül. Az új modellek kifejlesztése és piaci bevezetése pedig súlyos dollármilliárdokba kerülne, különösen úgy, hogy a GM nemrég eladta Isuzu részvényeit a Toyotának.
A lakosságnak szánt modellek forgalmazásának megszüntetésével az Isuzu a továbbiakban arra a területre koncentrálhat, ahol a legjobb. Teherautó- és autóbusz-gyártóként ugyanis igazán sikeres a cég, főképp Ázsiában, de a többi nagy piacon, így Észak-Amerikában is, a személyautó-dízelmotorok fejlesztése terén szerzett tapasztalataikat pedig a Toyota használja fel a jövőben.