A legkisebb detroiti autógyártó újabb spórolási terveiről Jim Press, a cég alelnöke beszélt. A hangzatos Project Genesis néven emlegetett terv nem a megszokott, fűnyíróelvű költségcsökkentési módszer. Több munkást nem tesznek utcára, és a fejlesztéseken sem spórolnak, feláldozva a cég jövőjét.
Ugyanakkor teljesen megszüntetik az egymásnak házon belüli konkurenciát jelentő, műszakilag azonos, de eltérő márkajelzésű típusokat. Így a Chrysler Sebring és a Dodge Avenger közül csak az egyik marad meg, de ugyanez történik a Chrysler Town & Country és a Dodge Caravan, a Dodge Caliber és a Jeep Compass, a Dodge Durango és a Chrysler Aspen, a Jeep Cherokee és a Dodge Nitro, illetve valószínűleg a Chrysler 300C és a Dodge Charger esetében is.
Az azonos alapú típusok megszüntetésével persze a modellválaszték is csaknem a felére szűkül, de a Chrysler-csoport tulajdonosai és vezetősége a karcsúsítással párhuzamosan új típusok bemutatását ígéri, amelyekkel eddig figyelmen kívül hagyott piaci szegmensekben vetheti meg a lábát a vállalat. Pontosabb információkat egyelőre nem tudunk, de nyilvánvaló, hogy kisebb személyautókra például égető szüksége volna a Chryslernek.
A kínálat átalakításával párhuzamosan a kereskedőhálózatot is meg akarja nyirbálni a vállalat vezetése, a jelenlegi 4000 amerikai kereskedésből csupán 3600-at hagynának. Cserébe minden kereskedőt köteleznének rá, hogy a vállalat mindhárom márkájának összes típusát forgalmazza. Jim Press szerint az összes változtatás egyetlen célt szolgál, hogy a Chrysler-csoport a forgalom minél nagyobb hányadát alakíthassa nyereséggé.