Állítólag már a nyáron elkezdik forgalmazni a saját magát befoltozó gumiabroncsot, amely kisebb defektek után különösebb külső beavatkozás nélkül tovább használható.
A Continental által kifejlesztett megoldás lényege, hogy a gumiabroncs futófelülettel ellentétes oldalát egy speciális bevonattal látják el, amely kitölti az abroncson keletkezett, 5 milliméternél kisebb átmérőjű lyukakat. A megoldás állítólag hasonló hatású, mint a gumiszervizekben alkalmazott javítókészletek, azaz az abroncs hosszabb távon is használható marad. Nagyobb sérülések után, főleg ha a merevítő szálszerkezet is megsérül, persze az öntömítő abroncsokat is ki kell cserélni, de egy-egy úton maradt kisebb szög vagy csavar nem jelent automatikus gumicserét. A gyártó szerint ez a megoldás jobb, mint a jelenleg használatos defekttűrő abroncsoké, amelyekben merevített oldalfalakkal érik el, hogy a légnyomás elszökése után is tovább haladhasson az autó. Az önfoltozó bevonat ugyanis nem befolyásolja jelentősen a gumik súlyát, és dinamikus viselkedésüket sem változtatja meg érezhetően.
Számos részlet persze még nem derült ki, így az sem, hogy az öntömítő mechanizmus mennyi idő alatt lép működésbe. Így nem biztos, hogy ez a megoldás minden tekintetben helyettesíti a defekttűrő abroncsokat, amelyekkel gyakorlatilag megállás nélkül el lehet menni az első szervizig. Abban az esetben viszont, ha valóban beválik az újdonság, igen hasznos lehet. Sok mai típushoz már nem jár pótkerék. Inkább defektjavító készletet helyeznek el az autókban a gyártók, hogy helyet spóroljanak a csomagtartóban és csökkentsék a költségeiket. Ez azonban roppant kényelmetlen az autós számára, aki az útpadkán kénytelen kereket javítani. Ilyen helyzetekben nagy segítség lehet az önfoltozó abroncs, bár komolyabb gumisérülések esetén, amilyen egy durrdefekt, ez sem helyettesítheti a pótkereket.
A ContiSeal fantázianevű abroncsokat a Genfi Autószalonon mutatják be a nagyközönségnek, és még az idén meg is kezdik a szériagyártásukat. A gyártó állítólag már megkötötte első beszállítói szerződését is az új gumikra a Volkswagennel. A négyajtós Passat CC kupé sorozatgyártású változata már öntömítő abroncsokkal kerül a kereskedésekbe.