A japán cég saját kezébe veszi modelljei eladását. A Nyugat-Európában megkezdett akció nyomán többek közt Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, és Olaszországban saját kézbe vették a márkaképviseleti jogokat. A másik ütőkártya az agresszív modellpolitika: 2004-ig kilenc új modell bevezetését tervezik, jórészt a Forddal szorosan együttműködve. Az új típusok közt szerepel egy új kisautó, egy kompakt és egy középkategóriás modellcsalád, az RX-8 wankelmotoros sportlimuzin, és még néhány ismeretlen modell. A Mazda a Ford felesleges kapacitásait használva évi 100.000 autó helyi gyártását is tervezi.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)