A cég amerikai részlegének vezetője szerint feltétlenül. Stephan Jacoby a napokban beszélt a Phaeton sikertelenségének okairól, és a lehetséges megoldásokról.
Jacoby szerint egyértelmű, hogy a presztízs hiánya mellett a túlzottan magas ár és a kezdeti minőségi problémák okozták, hogy a Phaeton nem volt képes megvetni a lábát az észak-amerikai piacon. A 70 ezer dolláros alapár és Volkswagen márkajelzés, amelyet a vásárlók többsége még mindig az ős-Bogárral kapcsol össze, együtt tették eladhatatlanná a típust, amelyből az Egyesült Államokban összesen 3354 példányt tudtak eladni, sőt, a forgalmazás utolsó évében már csak 17 példány talált gazdára.
Ugyanakkor az igazgató nyilatkozatából az is kiderült, hogy a Volkswagen vezetése nem adta fel. 2010-re elkészül az utódmodell, amely valamivel kisebb lesz, így nem jelent majd közvetlen konkurenciát a Phaetonnal gyakorlatilag azonos méretű Audi A8-asnak, és bő 20%-kal olcsóbb lesz, mint a jelenlegi csúcs-VW. A típust ráadásul elsősorban tiszta és takarékos dízelmotorral forgalmaznák Észak-Amerikában is, így arra számítanak, hogy a korábbi fiaskó ellenére van esélyük betörni a luxusautók piacára.
A Volkswagen modelljei az elmúlt néhány évben elsősorban rossz ár-érték arányuk miatt veszítettek népszerűségükből Észak-Amerikában, de a németek most azon dolgoznak, hogy változtassanak ezen. Az első típus, amelytől a tengeren túli piacon komoly áttörést remélnek, a lendületes külsejű Passat CC, és ha ezt a modellt valóban elfogadják a vásárlók, akkor elképzelhető, hogy a Phaeton-utód számára is van remény.