Az olaszok középkategóriás szedánja 2005-ös bemutatása óta nagy tömege miatt kapta a legtöbb kritikát, ezért az első kisebb felújítás alkalmával megpróbálták az Alfánál valamivel könnyebbé tenni a típust.
Az alapkonstrukción persze korai volna még változtatni, de a futómű és a fékrendszer egyes alkatrészeit alumíniumra cserélve, illetve könnyebb keréktárcsákat alkalmazva így is sikerült 45 kilogrammot lefaragni a 159-es tömegéből. Emellett az eddig csak összkerékhajtással kínált V6-os csúcsváltozatból ezen túl lesz elsőkerék-hajtású kivitel is, amelybe a Q2 fantázianevű elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművet építik be. Így a hathengeres 260 lóereje uralható marad, de további a súlycsökkenésnek, és a hajtáslánc kisebb veszteségének köszönhetően az autó sokkal fürgébbnek érződik majd, és a végsebessége eléri a 250 km/h-t.
A súlycsökkentés mellett a típus más részleteit is módosították, bár az apró átalakítások szinte észrevehetetlenek. Az autó külsején nem is változtattak a 2008-as évre, csupán a színválasztékot toldották meg három új árnyalattal, belül pedig kényelmesebb üléseket, új grafikájú műszereket és könnyebben kezelhető középkonzol-kapcsolókat kezdenek alkalmazni az idei évtől.
A 159-es átdolgozott, MY08 jelzésű változatát a Genfi Autószalonon láthatja először a közönség, és a forgalmazás is megindul még az év első felében.