Citroën C2 R2 Max: elérhető raliautó

2008.02.21. 12:51

A franciák megfizethető versenyautót építettek a C2 VTS alapjaira. A C2 R2 Max típust úgy alakították ki, hogy mindenféle módosítás nélkül rajthoz lehessen vele állni bármelyik Junior WRC-futamon, mégis jóval egyszerűbb és olcsóbb szerkezet, mint a C2 Super 1600-as, amelyet a gyári versenyzők használnak.


Galéria - kattintson a képre

Az 1600 köbcentis, négyhengeres, 16 szelepes motorból, amely a VTS-ben 125 lóerős, a gyári mérnökök 190 lóerőt hoztak ki, továbbá szélesebb nyomtávú, állítható versenyfutóművet készítettek a C2-eshez. A bukócső és a műanyag karosszériaelemek révén az autó persze eleve merevebb, könnyebb és biztonságosabb, mint az utcai C2-esek bármelyike. A Citroën szerint az autó a többi JWRC versenygéphez képest is igazán ütőképes: az R2 Max nemzeti bajnokságokon alkalmas lehet a kategóriagyőzelem megszerzésére, sőt akár jóval erősebb versenygépeket is meg lehet szorongatni vele.

A C2 olcsóbbik versenyváltozatának FIA homologizációs eljárása előreláthatólag március 1-én zárul le, így már a 2008-as szezon kezdetétől találkozhatunk vele a pályákon. Az autó egyik első versenyszereplésére ráadásul pont Magyarországon kerül sor, a gyári támogatással induló Simon Jean-Joseph - Jack Boyere páros először az idei Eger-ralin (április 4-6.) áll rajthoz a C2 R2 Max típussal.