Renault Vel Satis

2001.02.27. 23:13

 
   
   

[Genf] A franciák új zászlóshajója megérkezett. A Vel Satis nem is próbál konkurálni a BMW-vel, vagy a Mercedessel: egyszerűen más utat választott. Az autó karosszériája átmenet az egyterűek, és a hagyományos ötajtósok közt: hatalmas belső teret biztosít, ám a klasszikus formák nyomokban sem lelhetők fel rajta. A fromabontó luxusjármű első kerekeit V6-os motorok hajtják, egy 3,5 literes 235 lóerős, és egy 180 lóerős, 3 literes turbódízel közül választhat majd a vásárló. Érdekesség, hogy a benzinmotor a Nissantól, míg a dízel az Isuzutól származik. (Később várható négyhengeres változat, ebben a Renault saját fejlsztésű motorját találjuk majd.) A váltó mindkét változatban a Proactive fantázianevű ötsebességes, szekvenciális kapcsolású automata. Az autó kényelméért elsősorban az új futómű felel. Elöl hagyományos McPherson tagokat találunk, ám hátul a Renault új, hárompontos multilink felfüggesztését találjuk, amely a Renault szerint kivételes stabilitáshoz, és rugózási komforthoz segíti a járművet. Az autó belső felszereltsége is megfelel a kor követelményeinek: a hátsó utasok DVD filmeket nézhetnek a 6,5 hüvelykes képernyőn, a vezető pedig a Carminat navigációs rendszer, és a magas színvonalú, hatlövetű CD-tárral felszerelt audiorendszer előnyeit élvezheti. A Vel Satis a Laguna II-höz hasonlóan kulcsok nélkül működik, használatához mindössze a Renault-kártya nevű készségre van szükség, amely helyettesíti a gyújtáskulcsot, és az ajtókulcsokat is. Emellett már a kézifék használatával sem kell bajlódnunk: a Vel Satisban ez is automatikusan működik, és csak a motor indításakor old. Kérdéses persze, hogy ez a megoldás hogyan válik be lejtőn való elindulásnál...