Brit újsághírek szerint még az évtized vége előtt megjelenhet az Impreza dízel-sportváltozata, amellyel a japán gyártó anélkül csökkentheti Európában eladott autói átlagos szén-dioxid-kibocsátását, hogy sportos arculatán csorba esne.
Az új modellváltozat kifejlesztése állítólag az angol importőr ötlete volt, hiszen Nagy-Britanniában az Impreza-eladások jelentős részét épp a WRX és az STI változatok teszik ki, viszont ezek az autók viszonylag nagy fogyasztásúak, és így a szén-dioxid-kibocsátásuk is meglehetősen magas. Ugyanakkor a szigetországban épp a szén-dioxid-kibocsátás az autók utáni adózás alapja, így jól jönne egy takarékosabb sportmodell. A Subaru új, kétliteres dízel-boxermotorját csak most vezetik be az európai Legacy és Outback típusokban, de várhatóan még az idén megjelenik az Imprezában is, de ennek a motornak a 150 lóereje nem elegendő, hogy a 280-300 lóerős turbós benzinmotorok helyére lépjen. A megoldást a dízelmotor erősebb, minimum 200 lóerős változata jelentheti, amelynek a kifejlesztése állítólag már el is kezdődött Japánban.
Manapság a személyautó-gyártók európai kínálatában ma már nem szokatlanok a kompakt, dízelmotoros sportmodellek, de ezekbe eddig zömmel legfeljebb 170-180 lóerős motorok kerültek. Az azonban már most is egyértelmű, hogy a 2-2,2 literes dízelmotorok teljesítménye bizonyos trükkökkel - például két turbófeltöltő alkalmazásával - 200 lóerő fölé is növelhető anélkül, hogy az átlagos fogyasztás, és vele a szén-dioxid-kibocsátás jelentősen növekedne.