Mitsubishi Outlander dupla kuplungos váltóval
A Twin Clutch SST váltót eddig csak a Lancer Evo X-hez kínálták, de az új mechanikus automata rövidesen a Mitsubishi szabadidő-autójába is bekerül.
A dupla kuplungos szerkezet működési elve lényegében megegyezik a Volkswagen egyes típusaiban már évek óta kapható DSG váltóéval, azaz a páros és páratlan sorszámú sebességi fokozatokhoz külön kuplungszerkezet tartozik. Így villámgyors és rángatásmentes váltásokra képes a szerkezet akár teljesen automatikus működés mellett is, de ugyanolyan kedvező maradhat a hatásfoka, mint a hagyományos manuális váltóké. A TwinClutch SST működhet szekvenciális félautomata váltóként - ilyenkor a kapcsolás a sofőr feladata, de kuplungolni persze nem kell - vagy automataként. Ez utóbbi esetben a takarékosabb Normal, és a dinamikusabb vezetést lehetővé tevő Sport üzemmód közül lehet választani. Érdekes módon először nem a Mitsubishi egyik saját motorjával párosítják a szerkezetet, hanem a Peugeot-Citroëntől vásárolt 2,2 literes dízelmotorral.
Sajnos a tegnapi hivatalos bejelentés ellenére az SST váltós Outlanderekre viszonylag sokat kell még várnunk. Az első kézzel fogható példányokat az októberi Párizsi Autószalonon állítják ki, a kereskedésekbe pedig csak 2009 első negyedévében jut el a típusváltozat. A késlekedés oka valószínűleg az Outlander gyártásának Hollandiába költöztetése. A Mitsubishi számára ugyanis nem érné meg új Outlander változatokat bemutatni Európában, amíg az új gyártósorokat be nem indították.