A francia vállalat termékfejlesztésért felelős alelnöke, Patrick Le Quement beszélt a sajtónak a hobbiterepjáró-kínálat bővítésének tervéről. A nyár közepén a kereskedésekbe kerülő Koleos ugyanis csak a kezdet. A Renault néhány éven belül három típussal szeretné lefedni az erőteljes növekedést ígérő piaci szegmenst.
Le Quement szerint a második Renault szabadidő-autó a Mégane sorozat része lesz. Ahogy a Koleos, nagyrészt ez is Nissan technológiára épül majd, a Qashqai hajtásláncát, és egyéb alkatrészeit használják fel a fejlesztésénél. Ez a modell várhatóan a Mégane megújítása után röviddel, egy-két éven belül megjelenik a piacon, és a szabadidőautó-választék alsó végpontját képviseli majd. A másik véglet egy, a Koleosnál nagyobb típus lesz, amelyet várhatóan az új Nissan Murano szerkezetére építenek majd, erre a típusra azonban jóval többet kell még várnunk, hiszen addig nem mutathatják be, amíg el nem készül hozzá egy megfelelően nagy teljesítményű, legalább hat hengeres dízelmotor.
Úgy tűnik, a Renault stratégái is bíznak a szabadidő-autók iránti európai kereslet megtöbbszöröződésében, annak ellenére, hogy kontinensünk autópiacán még mindig a kompakt modellek játsszák a főszerepet, és a fogyasztáscsökkentést célzó szén-dioxid kibocsátási határértékek bevezetése sem kedvez a magas és nehéz típusok elterjedésének. Ráadásul a francia cég alaposan le van maradva a konkurencia mögött, hiszen a szabadidőautó-piacot még mindig uraló japán márkák mellett az Opel, a Volkswagen, és a Mitsubishi segítségével a Peugeot-Citroën is kínálja már saját hobbiterepjáróit, míg a Renault csak hónapok múlva kezdi meg a Koleos forgalmazását.