A német sajtóban jelent meg a pletyka a legendás Kacsa feltámasztásáról. Hasonló híreket szinte minden évben hallani a típus gyártásának 1990-es beszüntetése óta, de a Citroën 2CV az idén lesz hatvan éves, így talán egy kicsivel több esély van rá, hogy ezúttal igazak is.
A pletyka elszabadítói elég határozottan állítják, hogy októberben, a Párizsi Autószalonon valóban látható lesz a kérdéses tanulmány, amelybe a Citroën C1 háromhengeres, 68 lóerős motorja kerül. És épp ez az információ, az egyetlen konkr;t adat az, amely miatt mégis érdemes kételkednünk a hír igazság-tartalmában. A kérdéses motor ugyanis a Toyota, és nem a Peugeot-Citroën gyártmánya. Ugyanakkor egy ilyen retro-Kacsa bemutatása nem volna logikátlan lépés a franciák részéről, hiszen a BMW elképesztően sikeres a Minivel, és a Fiat 500-ast is tárt karokkal fogadták a vásárlók. Nincs okunk feltételezni, hogy a hasonlóan erőteljes karakterű 2CV modern változatára másként reagálna a közönség.
A francia guruló esernyő legalább akkora sikert aratott a maga idejében, mint a Mini vagy a Fiat 500-as eredeti változatai, és a mai rajongótábora sem kisebb. 42 éves pályafutása alatt 5,1 millió példány készült belőle, és ezek közül sok százezer még ma is napi használatban van.