400 lóerős Scion kupé driftelésre

2008.04.09. 10:41

Eddig főleg hátsó- vagy négykerék-hajtású autók fordultak elő a drift-versenyeken, de a kategória amerikai csúcsát jelentő Formula D1 olyan népszerű, hogy a Toyota fiataloknak szánt márkája, a Scion a fronthajtású tC kupé teljes hajtásláncát kicserélte, csak hogy elindulhasson a típussal a futamokon.


Galéria - kattintson a képre

A kétajtós Scion tC eredetileg ugyan keresztben álló orrmotorral és elsőkerék-hajtással készül, de állítólag nem volt nagy fáradtság hátsókerék-hajtásúvá alakítani, mivel a padlólemezben eleve ott a kardántengely helye az összkerékhajtású változatok előkészítéseként. A motort azonban így is hosszába kellett fordítani, mivel nem volt olyan váltó, amely kibírta volna a turbós négyhengeres nyomatékát, elfért volna a keresztben beépített motor mellé, és képes lett volna csak a hátsó kerekeket hajtani.


Galéria - kattintson a képre

A 2,4 literes, 161 lóerős motor persze kevés lett volna az eredményes drift-versenyzéshez, így a helyére a Toyota egyik legjobb sportmotorjának felpiszkált változata került. A szívómotorként is bő 200 lóerős, 2 literes 3SGE Beams motort HKS turbófeltöltővel, Blitz Dual SBC jelzésű töltőnyomás-szabályzóval és AEM gyártmányú motorelektronikával vadították tovább, így a teljesítménye 400 lóerőre emelkedett. Így az RS*R tC nevű egyedi gép méltó versenytársa lehet a Formula D1 versenyeken uralkodó, eleve hátsókerék-hajtású japán és amerikai sportkocsiknak.

A különleges technika persze nem érne sokat a megfelelő versenyző nélkül, ezért az egyik legjobbat szerződtette a Scion. Ken Gushi egykor az amerikai driftverenyzés legfiatalabb eredményes pilótájaként 16 évesen szerzett hírnevet magának, és az azóta eltelt öt év során számos futamgyőzelemmel bizonyította rátermettségét.