A kompakt Ford első generációját az egész világon forgalmazták, mostanra azonban ismét szétvált a sorozat: az európai változat sokféle karosszériával, viszonylag igényes belső térrel kínált sikeres modell, miközben az Amerikában kínált Focus olcsó, igénytelen és csúnya, így a kutya sem veszi.
A Ford vezetése azonban változtatni szeretne ezen: azt tervezik, hogy a harmadik Focus generáció ismét globális modell lesz. Az egyes piacok igényeit persze figyelembe szeretnék venni, ezért továbbra is különbözni fog egymástól a modellcsalád Európába, Amerikába, Kínába és Ausztráliába szánt változata, de a Ford termékfejlesztési igazgatója, Derek Kuzak szerint az alkatrészek 87%-a minden autóban azonos lesz. Ez a gyakorlatban valószínűleg annyit jelent, hogy a fontosabb főegységek – a sebességváltók, a futómű-elemek, a kormánymű, a fékrendszer és a karosszéria belső tartószerkezete – megegyeznek majd, míg a külső karosszériaelemek, a belső tér részletei, és persze a motorválaszték piaconként eltérő lehet.
Ezzel felgyorsíthatják és olcsóbbá tehetik a fejlesztést, így a következő Focus már 2010-ben a piacon lehet, és nagyon rövid időn belül behozhatja az elkészítésébe fektetett milliókat. A gyorsaság persze annak is köszönhető, hogy a Fordnál ezúttal nem terveznek vadonatúj műszaki alapokat: az európai Focus, valamint a C-Max, a Kuga, a Volvo C30 és a Mazda3 alapjául használt C1 platformot használják fel az új világautó alapjául.
A detroiti vállalatóriás már korábban bejelentette, hogy globális típusokkal próbálja csökkenteni a költségeit. Az új Ford Fiestát például már eleve úgy tervezték, hogy Európában, Észak-Amerikában és Kínában is piacra dobhassák egy-egy változatát, és úgy néz ki, az európai Ford más húzómodelljeire is hasonló sors vár.