Új családi Volkswagenek: Bora és Lavida

2008.04.22. 11:13

Pekingben két vadonatúj kompakt típust mutattak be a németek. A kifejezetten a Kína számára tervezett autópáros azonos alapokra épül, de a Bora egykori európai névrokonához hasonlóan konzervatív, hármas osztású szedán karosszériával készül, míg a Lavida - bár szintén négyajtós - íves tetővonala miatt inkább a Skoda Octaviára hasonlít.


VW Bora

A két típus használati értéke nagyon közel áll egymáshoz, de az eltérő stílus miatt a méreteik valamelyest eltérnek egymástól. A Bora 4,54 méter hosszú, 1,775 méter széles és 1,467 méter magas, a csomagtartója pedig 450 literes. A Lavida ugyanakkor nem csak a formája miatt tűnik karcsúbbnak: a hossza 4,608 méter, viszont a szélessége csak 1,743 méter, a magassága pedig 1,465 méter, azaz hosszabb, de keresztirányban valamivel kisebb testvérmodelljénél. A csomagtere a Lavidának nagyobb, 472 literes. A két típus közeli rokonságát egyetlen adat, a tengelytáv árulja el: ez mindkét típus esetében 2,61 méter.


VW Lavida

Sajnos a méreteken kívül más műszaki adatot egyelőre nem árultak el, pedig érdekes lenne tudni, hogy az új kínai Volkswagenek miféle platformra épülnek. Valószínűleg nem a jelenleg futó ötös Golféra, mivel az komplikált és drága alkatrészeket - például sok lengőkaros hátsó futóművet - tartalmaz, amelyek alighanem piacképtelenné tennék a párost Kínában. Valószínűbb, hogy a lemezek alatt valami jóval egyszerűbb lapul, hiszen hosszabb távon ezek a típusok válthatják fel a kínai taxisok kedvencét, az ősrégi VW Santanát. A hajtáslánc összetételéről sem árultak el sokat, csupán annyi biztos, hogy egyes jobban felszerelt változatokhoz hatsebességes Tiptronic automata váltó jár majd.

A Bora és a Lavida gyártása a nyár folyamán indul a VW két helyi vegyes vállalatánál, a Shanghai-Volkswagennél, illetve a FAW-Volkswagennél.