2008 első negyedévét pozitív egyenleggel zárta a detroiti vállalatóriás, ami az utóbbi évek pénzügyi mélyrepülésének végét jelezheti. A nyereség egyelőre elenyésző a vállalat méretéhez képest - mindössze 100 millió dollárt keresett a Ford 43,5 milliárd dolláros forgalom mellett - de a tavalyi 282 milliós veszteséghez mérve ez is kiváló eredmény.
Az észak-amerikai üzletágon még mindig veszítettek 45 millió dollárt, de ez is hatalmas fejlődés a 2007-es 613 milliós deficithez képest, a Ford of Europe pedig egyenesen szárnyal: 739 millió dolláros negyedéves adózás előtti nyereségéhez hasonló eredményt ebben az évtizedben még nem produkált, és ez a szám még nem tartalmazza a Jaguar és a Land Rover eladásából származó bevételt. A gyári közlemény szerint a nyereséges működés hátterében egy 1,2 milliárd dolláros költségcsökkentési program áll, amelynek a hatásai még mindig csak részben érvényesültek, hiszen a cég még mindig nem találta meg a termékek optimális arányát az észak-amerikai piacon.
Az első negyedév eredményei azt mutatják, hogy a Ford rövid távú költségcsökkentési stratégiája működik, bár hosszabb távon csak új, a jelenlegieknél kelendőbb amerikai típusok kifejlesztésével stabilizálhatja helyzetét a vállalat. Úgy néz ki, Európában, ahol már az évtized elején elkezdték modernizálni a kínálatot és a gyártási eljárásokat, mostanra értek be a fejlesztések, így Amerikában még legalább négy-öt év kemény munkára lesz szükség, hogy hasonló eredményeket érhessen el a Ford vezetése.