A német váltóspecialista vadonatúj, nyolcsebességes automatáját már úgy alakította ki, hogy stop-start rendszerrel együtt is használható legyen.
Az álló helyzetben a motort leállító, majd szükség esetén újraindító rendszereket eddig csak mechanikus váltós modellek esetében alkalmazhatták, mivel hagyományos, hidrodinamikus automata váltóval kombinálva nagyon lassan zajlott le az indítási folyamat. A problémát az okozta, hogy a nyomatékváltóban cirkuláló olaj áramlása a motor leállításakor megáll, és a sűrű folyadékot elég lassan lehetett újra lendületbe hozni: a ZF szerint csak mintegy 0,8 másodperccel a motor indítása után jutna vonóerő a kerekekre, ami már bőven érzékelhető, és zavaró városi forgalomban való araszolásnál. A problémát azonban egy plusz alkatrésszel sikerült orvosolni. A hidraulikus impulzus-tárolónak nevezett szerkezet lényegében egy dugattyús henger. A motor működésekor egy rugó ellenében hátrahúzzák a dugattyút, így beáramolhat a hengerbe a nyomatékváltó olajának egy része. Amikor aztán újra el kell indítani az autót, akkor a rugó nagy sebességgel visszalöki az olajat a nyomatékváltóba, lendületet adva a folyadék áramlásának, és így csökkentve a váltó késedelmét.
A ZF elsősorban nagy teljesítményű, drága luxusmodellekbe szánja az új, nyolcsebességes váltót, alighanem ilyen lesz a következő hetes BMW-ben és a Jaguar XJ utódjában is. Úgy néz ki, a cég arra számít, hogy partnerei ezekben a modellekben is használnak majd stop-start rendszereket a városi fogyasztás csökkentése érdekében, ami logikusan is hangzik, hiszen a luxusautó-gyártók ilyen trükkök nélkül aligha lesznek képesek tartani az EU szigorú szén-dioxid-kibocsátási határértékeit.