1948 májusában, Amszterdamban mutatkozott be a legelső Land Rover. A Series I a II. világháborúból megmaradt amerikai Jeepek mintájára készült, afféle mindenes járműnek, amelyet személyautóként, mezőgazdasági vontatóként és katonai járműként egyaránt használhattak.
Az összkerékhajtású jármű, amelybe az első években 1,6 literes, és csupán 50 lóerős Rover benzinmotort szereltek, telitalálatnak bizonyult. A japán konkurencia megjelenéséig gyakorlatilag a világ első számú terepjárója volt. Később erősebb motorokkal és számos karosszériatípussal gyártották, létezett nyitott és zárt, rövid és hosszú, platós és személyszállító változata. Az első generációt 1958-ban váltotta a második, 1971-ben pedig a harmadik, majd 1985-ben, alapos áttervezés után Defender néven folytatódott az ős-Landie pályafutása. A típus lényeges jellegzetességei - így az alvázas felépítés, a masszív hajtáslánc és az alumínium borítású karosszéria - a megszámlálhatatlan átalakítás ellenére is megmaradtak, és ma is az egyik legjobb terepjáróként tartják számon, bár kényelmetlennek és elavultnak hat a korszerűbb távol-keleti konkurensek mellett.
A luxusterepjárók piacát is a Land Rover alapozta meg 1970-ben, a Range Rover bemutatásával, amely egy kényelmes és gyors személyautó komfortját nyújtotta, de hasonlóan jól boldogult nehéz terepen, mint a cég korábbi munkaterepjárói. Később még két típussorozattal bővült a választék: 1989-ben a Defender kényelmesebb alternatívájának szánt Discoveryvel, majd 1998-ban a Freelander hobbiterepjáróval.
A Land Rover bő ötven évig a Rover autógyár leányvállalataként működött, de 2000-ben a BMW különválasztotta korábbi anyacégétől, és eladta a Fordnak. Az idén aztán az amerikai vállalatóriás is túladott a terepjáró-gyártón, így a Land Rover a Jaguarral együtt az indiai Tata-csoport tulajdonába került.