A legnagyobb japán autógyártó közel 100 millió dollárral száll be az első nagyobb japán sugárhajtású utasszállító repülőgép fejlesztésébe.
A Mitsubishi Heavy Industries, a Mitsubishi Motors anyavállalata végzi a fejlesztés nagy részét, de a Toyota mellett más japán nagyvállalatok, sőt egy állami érdekeltségű fejlesztési bank is beszállt a repülőgép fejlesztésének finanszírozásába. A cél egy 70-90 személyes, két hajtóműves repülőgép kialakítása, amely a brazil Embrarer és a kanadai Bombardier hasonló méretű utasszállítóival próbál majd versenyre kelni. Egyelőre csupán egyetlen 25 darabos rendelés érkezett az All Nippon Airlines nevű japán légitársaság részéről, de a befektetők abban bíznak, hogy később jóval többen érdeklődnek majd a gép iránt. A Toyota vezetése azt állítja, elsősorban hazafias indokból járultak hozzá a repülőgép fejlesztéséhez, de ha minden a tervek szerint alakul, akkor szép hasznot is hozhat a vállalkozás.
A Toyota nem az egyetlen japán autógyártó, amely a repülőgép-iparba is belekóstol. A Honda évek óta gyárt kis méretű, elsősorban gazdag üzletembereknek és vállalatoknak szánt sugárhajtású gépeket Hondajet néven, a Subaru anyavállalata, a Fuji Heavy Industries pedig a Boeing és az Airbus egyik jelentős beszállítója.