A General Motors régóta kínlódik hátsókerék-hajtású személyautóinak fejlesztésével. Eddig kétféle platformra építették ilyen hajtáselrendezésű modelljeiket. A Cadillac a drágán gyártható Sigma padlólemezt alkalmazta, míg a nagyobb tömegeknek szánt modelleket - így a Pontiac G8-ast, vagy a Chevrolet Camarót - az Ausztráliában kifejlesztett Zeta padlólemez felhasználásával tervezték.
Most azonban úgy tűnik, belátták a helyzet lehetetlenségét, így a két platform legjobb elemeit kombinálva egy harmadikat hoznak létre. Erre a Sigma-Zeta néven emlegetett struktúrára épülhet az összes jövőbeli hátsókerék-hajtású Cadillac, Buick, Pontiac és Chevrolet típus. Egyelőre annyit tudunk az új platformról, hogy háromféle variációja lesz: egy rövid kétajtós kupék számára, egy közepes a kisebb négyajtósoknak, és egy hosszú, amelyre például a Cadillac STS és DTS utódai épülhetnek.
Egyelőre úgy néz ki, az új műszaki alapokat csak a GM amerikai márkái, illetve ausztrál leányvállalata, a Holden használhatja fel, az európai Opel nem. Rüsselsheimben egyelőre az Insignia marad a kínálat csúcsán, hiába várják sokan, hogy egyszer csak megjelenik az Omega utódja.