Kémfotókon az orrmotoros bébi-Ferrari

2008.05.07. 12:16

Ahogy közeledik a bemutató, úgy csökken az új Ferrarira ragasztott álcázóelemek száma.

Már korábban is keringtek a neten kémfotók az autó korai próbapéldányairól, de azokon gyakorlatilag semmi nem volt felismerhető a vaskos ragasztókötegek alatt. Most azonban olyan képek kerültek elő, amelyek alapján legalább az autó arányairól, és néhány részletéről - például a tető és az ablakok formájáról - valamiféle képet alkothatunk. Az is egyértelmű, hogy hol igyekeztek átverni a tesztelés kíváncsi szemtanúit: az autó elejét és hátulját masszív műanyag idomokkal próbálják vaskosabbnak és hosszabbnak láttatni, mint amilyen valójában, a tetőre erősített idom pedig azt a látszatot kelti, hogy egy kupé-kabriót látunk. Erről azonban szó sincs: az F149-es, és Dino néven is emlegetett autó a látszattal ellentétben sokkal kisebbnek és könnyedebbnek ígérkezik, mint a Maserati Gran Turismo, amelyhez az álcázással igyekeztek hasonlatossá tenni - az egyetlen közös a két típusban, hogy az új orrmotoros Ferrariban is lesz két hátsó szükségülés.

Olvasói kémfotó


Galéria - kattintson a képre

Időközben egyik kedves olvasónktól, Mezei Ákostól is kaptunk néhány saját készítésű kémfotót, amelyen szintén az F149-es egyik prototípusa látható. Sajnos ez a példány még a korábbi, jóval alaposabb álcázást kapta, így magából az autóból gyakorlatilag semmi nem látszik a kerekein és némi üvegfelületen kívül. Ugyanakkor sikerült elkapni a pillanatot, amikor a próbajármű a Ferrari egyik létesítménye elé fordul be, így kétség sem férhet hozzá, hogy olvasónk a maranellóiak titkos fegyverét fényképezte le.


Galéria - kattintson a képre

Sajnos azon kívül, hogy az ősz folyamán mutatkozik be, mást eddig nem árultak el az autóról. Így kénytelenek vagyunk a pletykák alapján elképzelni, milyen technika rejtőzik a lemezek alatt. Állítólag ugyanazt a 4,3 literes V8-as blokkot használják itt is, amely a Maserati típusaiban és a Ferrari F430-asban már bevált, de teljesen új vezérléssel, így az F149-es motorja jóval takarékosabb lesz, mint az F430-asé, ugyanakkor a teljesítménye jócskán meghaladhatja a Maseratikban használt változatok 400 lóerejét.