Úgy néz ki, a világ legnagyobb és legsikeresebb autógyártója sem ússza meg a recesszió hatásait: bár az eladások egyelőre nem csökkentek, az üzemi nyereség 28%-kal esett vissza 2007 elejéhez képest.
A Toyota vezetői azt mondják, a jen erősödése, a terepjárók és pick-upok iránti csökkenő kereslet Amerikában, illetve az alapanyagok árának növekedése okolható azért, hogy a profit 440 milliárdról 316 milliárd jenre (kb. 3,05 milliárd dollár) csökkent. Ez persze még mindig kiváló eredmény, hiszen a Toyota legnagyobb riválisa, a General Motors ennél az összegnél valamivel többet veszített január és március között, de a Toyota vezetése arra számít, hogy a 2008-as év egészére is hasonló arányú profitromlás lesz a jellemző.
Előrejelzéseik szerint 1,6%-os eladásnövekedés, azaz 9,06 millió jármű értékesítése mellett 27%-kal csökken a nyereségük.