Ferrari GT California: a hiányzó adatok

2008.05.14. 14:32

Tegnap még csupán néhány képet mutathattunk az új maranellói sportkocsiról, mára azonban néhány műszaki adat és egyéb részlet is napvilágra került.


Galéria - kattintson a képre

Beigazolódott a sejtésünk, a GT California néven érkező modell kizárólag összecsukható keménytetős kupé-kabrió karosszériával készül majd. Ahogy a legtöbb Ferrari esetében, a vázszerkezet és a karosszéria itt is alumíniumból készül. A hajtáslánc felépítésében a Maserati modellekére emlékeztet: a 4,3 literes V8-as motor az első tengely mögé, a hétsebességes, dupla kuplungos automata váltó és a differenciálmű pedig egy egységbe, a hátsó tengely elé kerül. A nyolchengeres azonban csak a motorblokkját örökölte a korábbi Ferrari és Maserati V8-asoktól, a hengerfej és a közvetlen befecskendezéses üzemanyagellátó rendszer új fejlesztés. Az új motor lényegében egyfajta átmenet az F430-as és a Maserati GT motorja között: 180 fokos főtengelyt kapott, akár a Ferrari korábbi nyolchengerese, de 460 lóerőnyi csúcsteljesítménye már 7500-as percenkénti fordulatszámon jelentkezik, és alacsony fordulatszámon nyomatékosabb annál. A gyáriak szerint így a California is 4 másodpercen belül érheti el a 100 km/h-s sebességet, akárcsak az F430-as.

Az orrmotoros modellben is megjelenik itt-ott a versenypályáról érkező technika, például a féktárcsái kerámiából készülnek, mégis jól látszik, hogy a fejlesztésnél igen lényeges szempont volt a hétköznapi használhatóság javítása. Míg az F430-asnak inkább csak jelzésértékű csomagtere van, addig a California hátuljában jóval nagyobb a hely, főleg ha a tető épp nincs összecsukva.