A kezdetek kezdetén a Ferrari alig készített saját karosszériákat: legtöbb sport- és versenyautójuk kis karosszériaépítő cégek műhelyeiben nyerte el végleges formáját, Maranellóban csak a műszaki alapok elkészítésével foglalkoztak.
Később aztán egyre ritkábbak lettek az efféle egyedi Ferrarik: az 1960-as évektől a legtöbb autót már gyári karosszériával adták el. Mostanság ráadásul nagyon vigyáznak rá a sportkocsigyártó jogászai, hogy az ágaskodó lovacska csak gyári, vagy a gyár által jóváhagyott autókra kerülhessen, így az a néhány egyedi építésű, Ferrari alapú típus is, amelyeket mostanság építettek, más márkajelzést kapott, egy-egy ritka kivételtől eltekintve. Ilyen kivétel volt a Pininfarina építette P4/5 , vagy a Zagato 575 GTZ-je , és úgy néz ki, ezen típusok révén a Ferrarinál is rájöttek, hogy volna igény több egyedi karosszériás sportkocsira is. Épp ezért három tervezőstúdiónak, a Fioravantinak, a Pininfarinának és a Zagatónak nem csak megengedték, hogy több ilyen különleges Ferrarit készítsenek, de hajlandók alkatrészeket szállítani a munkához. Egyelőre az F430-as, a 612 Scaglietti és az Enzo alapjaira építkezhet a három stúdió, a két legújabb típus, az 599 Fiorano és a GT California egyelőre tabu.
Ha igazak a hírek, a Fioravantinál már az idén elkészül egy ilyen egyedi Ferrari, de később alighanem több olyan milliomos is akad majd, aki hajlandó fizetni egy olyan sportkocsiért, amilyen nincsen több az egész világon.