Esélyt kaphat a feltámadásra a De Tomaso
Bár már négy éve nem működik, a De Tomaso sportkocsigyár még létezik: a szerszámok, az épületek, a gyártási jogok még együtt vannak, sőt, még akad néhány félkész autó is, és állítólag most új tulajdonoshoz kerülhet mindez.
A vásárlójelöltet egyelőre nem nevezték meg, de a legújabb hírek szerint június 28-án valaki megveszi a De Tomaso márka, a jelvény és a Pantera, illetve Guará típusjelzések használati jogát 1,78 millió euróért. Nem sokkal később, július 3-án a sportkocsigyártó 5000 négyzetméter alapterületű központját is eladják 7,63 millió euróért. Azt egyelőre nem tudni, hogy ugyanaz a személy vagy szervezet áll-e mindkét felvásárlás mögött, de így, hogy a felszámolók kezéből kikerülnek a De Tomaso maradékai, ismét esély nyílik rá, hogy a halott márka ismét működni kezdjen.
Az argentín származású Alejandro De Tomaso 1959-ben kezdett versenyautókat építeni Modenában, de a 70-es évek közepétől már főként utcai sportkocsijainak eladásából élt. Az 1980-as évekre már egy apró autógyártó birodalom élén állt: a kezében volt a Maserati és az Innocenti márka is, azonban ezeket a 90-es évek elején tovább adta a Fiatnak. Ezek után egyre nehezebben tudta fenntartani saját autógyárát: a Pantera iránt egyre kisebb volt az érdeklődés, az újabb Guará pedig nem bizonyult elég sikeresnek, hogy eltartsa a vállalatot. Az ezredforduló előtt még abban reménykedtek, hogy az új Bigua megmentheti a céget, később pedig az orosz UAZ-zal kötött gyártási megállapodástól reméltek több bevételt, de De Tomaso 2003-as halála véget vetett a tervezgetésnek. Az örökösök tőke híján már nem tudták kihúzni a céget a csődközeli helyzetből, így az 2004-ben a felszámolók kezébe került.
Azóta ugyan összeraktak, és eladtak néhány Guará sportkocsit maradék alkatrészekből, és el is adták ezeket egyenként 100 ezer euró körüli összegért, de sem fejlesztés, sem alkatrész-gyártás nem folyt már a cégnél. Az új tulajdonosnak így nem lesz könnyű dolga, ha valóban fel akarja támasztani a De Tomaso márkát: új típusokra lesz szükség, és ismét be kell indítani az autók forgalmazását, ami sokkal többe kerül majd, mint a sportkocsigyár és a jogok megszerzése.