Lehet, hogy hivatalosan nem is szűnik meg a Ford amerikai márkája, csak autó nem készül, amely a jellegzetes vízesés-hűtőrácsot viselhetné.
A Ford évek óta tagadja, hogy a Mercury megszüntetését tervezi, viszont alig költ a fejlesztésére, ami drasztikusan visszavetette az eladásokat. A márka végzetéről szóló legújabb pletykák is csupán abból indulnak ki, hogy a kereskedőknek bemutatott középtávú fejlesztési tervekben egyetlen új Mercury modell bemutatása sem szerepel, azaz 2012-től, amikor az utolsó jelenlegi modellek gyártása befejeződik, egyszerűen nem lesz mit kínálni a márkakereskedésekben. A vásárlók persze aligha siratják majd a márkát, hiszen Mercury jelvénnyel az utóbbi években már egyetlen önálló típus sem készült: lényegében a Ford amerikai modelljeinek jobban felszerelt változatait kínálták ezen a néven, átszabott hűtőráccsal és más jelvénnyel.
A Mercuryt 1938-ban alapították azzal a céllal, hogy áthidalják vele az olcsó Fordok és a méregdrága Lincolnok közt tátongó szakadékot. Sokáig meglehetősen sikeres is volt a márka, de az önhordó karosszériás modellek térhódításával egyre több pénzbe került egy-egy új típus kifejlesztése, ezért a Ford előbb az olcsóbb Mercury modelleket, majd szép lassan az összes típust a Fordok átalakításával készítette. Egy darabig egyes, Európából és más piacokról importált Fordokat is forgalmaztak Mercuryként, de a Ford néhány éve ezzel a gyakorlattal is felhagyott, így a márka utolsó, Amerikában egyedinek számító típusai is eltűntek.