A BMW roadstere már hatéves, így lassan elérkezik a modellváltás ideje. Az utód már készül is, jelenleg már csak az utolsó simításokat végzik rajta, és hol másutt tesztelnék a nagy sebességű viselkedését, mint a Nürburgring Nordschleife kanyarkombinációiban.
A képeken és a videón a pszichedelikus mintázat ellenére jól kivehetőek az autó jellegzetes vonásai. A tesztautó méreteiben és karakterében leginkább a nemrég bemutatott GINA tanulmányra emlékeztet - nyilván nem tévedünk sokat, ha arra tippelünk, a rugalmas borítású kísérleti jármű épp a Z4-utód ideális vonalvezetésének megkeresését szolgálta, mielőtt látványosságot csinált volna belőle a BMW marketinggépezete.
A roadster-prototípus a Nürburgringen, láthatóan kemény tetővel futja a próbaköröket, amiből sokan arra következtetnek, hogy összecsukható kemény tetőt kaphat a szériaváltozat, bár az is elképzelhető, hogy a futáspróbákhoz egyszerűen feltettek egy egyszerű, felcsavarozható merev tetőt. Az új roadster emellett egyértelműen szélesebbnek tűnik, mint az elődje volt. Egyes feltételezések szerint nemcsak a kényelmesebb utastér, és a jobb úttartás érdekében, de azért is, hogy a majdani M változatba beférjen az M3-as négyliteres, 420 lóerős V8-asa.
A Z4 utódja várhatóan már 2009 tavaszán, a Genfi Autószalonon látható lesz, de a gyártása csak a jövő év második felében kezdődhet, sőt egyes források szerint az is lehet, hogy csak 2010 elejére készül el az új sportkocsi.