Új Renault turbómotor a láthatáron

2008.06.20. 10:54

A következő Mégane-generációban mutatkozik be a franciák 1,4 literes turbómotorja, amellyel a jelenleg használt kétliteres szívó-benzinmotort váltják ki.

A TCe 130 jelzésű motor a Nissan 1,5 és 1,6 literes HR15 és HR16 szívómotorjainak közeli rokona: a blokk ugyanaz, bár a lökettérfogatát kisebbre szabták. A feltöltőrendszer kialakításakor viszont a kisebb Renault típusokból ismert 100 lóerős, 1,2 literes TCe turbómotorral szerzett tapasztalatokat használták fel.
Az 1,4 literes turbómotor maximális teljesítménye 130 lóerő 5500-as percenkénti fordulatszám mellett, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 190 Nm 2250-es fordulaton. A fogyasztási adatokat egyelőre nem hozták nyilvánosságra, csupán annyit ígértek, hogy a korábbi kétliteres nyomatékát, és egy 1,8 literes motor teljesítményét nyújtó négyhengeres nagyjából annyit fogyaszt majd, mint egy átlagos 1,6 literes benzinmotor - ez a jelenlegi Renault Mégane adatait figyelembe véve 7 liter körüli, vegyes ciklusban mért átlagot jelentene.

A kis hengerűrtartalmú turbómotorok térhódítása elképesztő sebességgel zajlik manapság, és úgy néz ki, az 1,4 literes hengerűrtartalom egyfajta nem hivatalos szabvánnyá válik az európai gyártók között. A Fiat és a Volkswagen csoport már jó ideje kínál ekkora turbómotorokat, most a Renault is beállt a sorba, és nemrég a General Motors is bejelentette, hogy egy ugyanilyen méretű turbómotoron dolgozik. A lelkesedés oka, hogy ezekkel a motorokkal gyakorlatilag teljes egészében kiválthatják a korábban használt 1,8-2,2 literes négyhengeres benzinmotorokat, jelentősen csökkentve az átlagfogyasztást, de megtartva a megszokott 120-170 lóerős teljesítményszintet.