Megrendelések híján 2009-től leáll a munka a nagy múltú német karosszéria-építő vállalkozás autógyárában.
A Karmann, amely 1901 óta foglalkozik autóépítéssel, elsősorban rétegmodelleket - főként sportkocsikat és kabriókat - készített nagyobb autógyárak számára bérmunkában. Most szinte egyszerre veszítette el minden munkáját, mivel az Audi A4 kabrió és a Chrysler Crossfire gyártását leállították, és úgy néz ki, a Mercedes sem újította meg a szerződést a CLK kabrió gyártására, amely 2009 őszéig folyhat a Karmannál. A cég utolsó reménysége a Golf VI kabrió volt, de néhány hete kiderült, hogy ezt az autót is a Volkswagen egyik saját gyára készíti majd.
Autók híján a Karmann számára két másik üzletág marad: a kabriótetőket előállító részleg és a műszaki fejlesztési ágazat, amelyek tavaly összesen mintegy 400 millió euró nyereséget hoztak a vállalatnak. A vállalat az autógyártás leállításával mintegy 1700 munkahelyet biztosan megszüntet, és később talán továbbiakat is, de úgy néz ki, csak így képes túlélni a kis példányszámú rétegmodellek bérgyártása iránti igény látványos visszaesését.