Egy müncheni elsőfokú bíróságon helyt adtak a BMW keresetének, és megtiltották a Shuanghuan CEO forgalmazását Németországban. Az ítélet ellen még fellebbezhet az importőr, a China Automobile Deutschland, de ez az egyik első eset, hogy egy kínai másolmány-autóról a törvény oldaláról is kijelentették, hogy sérti az eredeti formaterv birtokosának jogait. A Shuanghuan, illetve a német importőr persze megpróbált védekezni azzal, hogy a CEO önálló konstrukció, és egyetlen részlete sem azonos a X5-ösével, de a bíróság egyetértett a BMW érvelésével, amely szerint a két autó felületesen szemlélve összetéveszthető.
A kínai autógyártók között bevett gyakorlatnak számít a nemzetközi vállalatok típusainak másolása formai szempontból: így egyfelől nem kell eredeti formatervek kialakítására költeni, másrészt hasznot húzhatnak a nagy gyárak reklámkampányaiból, hiszen látszatra ugyanazt az autót árulják, de sokkal alacsonyabb áron. Ameddig az autók csak Kínában kerültek piacra, nem is nagyon tudtak mit tenni a nemzetközi autógyárak képviselői, mivel a távol-keleti országban egyelőre elég gyenge lábakon áll a szellemi tulajdon védelme, nem beszélve a hazai pálya lejtéséről. Az exportpiacokon azonban egész más a helyzet: itt a nemzetközi gyártók vannak előnyben, így valószínű, hogy a jövőben számos, hasonló kimenetelű perre lehet számítani.
A Shuanghuannak nem csak a BMW-vel van ilyen természetű vitája: a Nobel illetve Bubble néven kínált kisautójuk a Daimler szemét szúrja , mivel túlzottan emlékeztet a Smart ForTwo típusra, így elképzelhető, hogy a későbbiekben ezzel az autóval kapcsolatban is hasonló döntés születik majd.